Nakavt, 2009


İstanbul 2010 - Yolları çatallanan bahçe

Paal Boee/C-arts Dergisi, No. 14, sayfa. 28-33 (2010)

(…)
Cabbar’ın yalın çeşitlemeleri ile anlatılanlar karmaşık ve derin: Hem beden, hem de gölgesi politik anlatımlar olarak göze çarparken, totaliter bir kültürde özgürlük şeklinde maskelenen baskının, aynı zamanda bireyin kafasına kendisini suçlayacak ve hatta kendi işkencecisi rolünü üstlenmesine sebep olacak biçimde işlendiğini gösteriyor. Bu nedenle Cabbar’ın çizimlerinin, kullandığı yöntem ile ve yöntem dahilinde özünde bedenin simgesel gücü konusunda yapılan ve sonuçta sanatın politik bir araç olabileceğine işaret eden bir mücadele olduğu söylenebilir.
Bu durum, kişiyi derisine iliştirilmiş kancalar yoluyla çeken “iplerin”, vücudun karşı koyma çabasını gösteren çizgilerle aynı renklere sahip olduğu Pull the Strings serisinde özellikle göze çarpıyor. Cabbar’ın bu çizimleri, insanın politikayla şekillenmiş bir tür olduğu düşüncesinden yola çıkarak, aktiflik/pasiflik prensibini en mükemmel şekilde içinde barındırıyor.
(…)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder